user_mobilelogo

Story of RED & WHITE

Jedná se o druhý počin garáže BLACK CLOUD. Příběh začal klasicky, první motorka byla dokončena a v dílně bylo pusto a mrtvo. Rozhodl jsem se zajet do zahraničí pro nějaké motorky, které bychom mohli řádně rozřezat a přizpůsobit našim vizím. Proběhla selekce na internetu a výběr padl na HONDU CM 400 T, malý chopper  s 20 kW. Na motorce mě nejvíce zaujala pěkná nádrž a krásnej dvouválcovej motor. Vzal jsem dodávku, udělal si výlet do Německa a dovezl  tohoto krasavce. Po cestě jsem se ještě zastavil v Holandsku pro SUZUKI GS 750, ale o této story až příště.

Má původní vize byla z této motorky udělat takového klasického scramblera, ale jak jsem motorku měl fyzicky před sebou, napadlo mě to trochu přiblížit americkému flattracku. 

Motorka byla v nádherném původním stavu, žádné zásahy německých rukou. Došlo k celkovému odmašlení a na řadu konečně přišla zahálející flexa. Zadní část rámu byla odřezána a pomocí přesně naohýbaných trubek  přizpůsobena stylové sedlovce z flattrackového speciálu od HD. Pak na řadu přišlo umístění baterie, častý problém staveb, potřeba baterii a celkově elektřinu někam schovat. Napadlo mě, udělat takovou kapsu přímo pod sedlovkou, kde bude místo jak na baterii, tak na celou elektřinu.  Začla má nejoblíbenější část stavby, tvorba flexou, jen měnit řezné a brusné kotouče. Po pár dnech vytvořeno, hotovo i se stylovým zavíráním na malý pant. Poté jsem dotunil rám jako celek,  odřezat nepotřebné věci, držáky, centrální stojan,  zadní  stupačky atd. a přizpůsobit rám novým nezbytným věcem jako nové tlumiče, stupačky, uchycení sedlovky atd. Pak už mohl jít rám a zadní kyvka na otryskání  a následný komaxit do černého lesku. Stejně tak i ráfky, otryskání  a černý lesk. Kola se mi jevila trochu fádně a hledal jsem způsob jak je oživit, no a tak došlo k nýtům po obvodu ráfků. Nebylo to až tak jednoduché, jak jsem si to představoval, ale nakonec se vše podařilo, dle mých představ a myslím, že výsledek vypadá pěkně a kola to hezky oživilo.

Pak přišel nezbytný nákup nových věcí a doplňků, jako tachometr, baterka, svíčky, fajfky, gumy atd.. V mezi čase jsem si hrál s víky motoru, která jsem komplet umyl v arvě a poté jemně přeleštil, ale jen jemně, jelikož jsem nechtěl efekt hliníku zrcadla, protože z mého pohledu se to na tento styl motorky moc nehodí. Motor jsem vložil zpět do rámu a motocykl jsem poskládal včetně nových komponentů do finální podoby. Pak na řadu přišli svody výfuku. Původní tvar se mi nelíbil. Flattracková motorka by je měla mít hezky na jedné straně a co nejvýše. Společně s Viktorem jsme posvařovali  z naohýbaných kolínek až do finální podoby. Na konce byli umístěny malé černé koncovky, přes které jsme umístili ochranný kryt z poniklované oceli, samozřejmě nechybí stylový vygravírovaný nápis…

Poté motorka putovala k odborníkovi  Pavlu Krejčímu ze Střední integrované automobilní školy, na celkové zapojení a sprovoznění. Motor prošel na důkladnou prohlídkou včetně změření tlaků a seštelování ventilů. Karburátory byly kompletně vyčištěny ultrazvukem a seštelovány na přímé sání. Byla rozvedena kompletní elektřina a došlo k prvnímu oživení – startu!!!.

V tomto mezidobí jsme si začli hrát s nádrží, jelikož se mi nelíbilo víčko a vyhloubení plechu okolo něj. Tato část nádrže byla vyřezána, navařen nový plech do jedné roviny. Finální podobu víčka nádrže jsem měl v hlavě už dlouho, má stará přezka pásku INDEPENDENT z dob mé skejtové kariéry . Po dokončení finálního tvaru, mohla jít nádrž včetně sedlovky na lak k našemu dvornímu lakýrníkovi Adrianovi zo Žiliny. Tomuto pánovi nechávám volné ruce, jelikož jeto kvalitní designér a estét, jen mu nadhodím jakou chci barevnou kombinaci, styl motorky a v jeho hlavě se urodí vždy nádherný nápad sladění barevných kombinací a celkového vzhledu stříkaných dílů. Na střední pruh nádrže a sedlovky byla použita jako základ vínová barva a poté několik vrstev měděné perleti. Na bočních částech, byla použita barva bílá až slonová kost a na tu byla nanešena zlatá perleť, která se krásně rozvine na slunečním světle. Klobouk dolů…

Na sedlovku jsem nechal vyrobit polstrování  sedla v opačné barevné kombinaci a nechal vyšít naše logo (trocha té prezentace nikdy neuškodí) 

Kotouč přední brzdy jsem nechal naším soustružníkem Karlem stáhnout, aby byl povrch krásně jednotný a nechal do něj udělat díry s vzestupným průměrem. Výsledek se podařil nad očekávání krásně. 

Poté jsme motorku finálně oblékli do zbývajících dílů jako je blatník, přední světlo, zadní diody, blinkry, stylové stupačky atd..

 A nakonec nezbývalo co? NASTARTOVAT A VYJET DO ULIC!!!! Svezení – krása, zvuk?  Na 400-stovku s 27 koníkama brutální. Poté už nezbývalo nic jiného, než podat si ruce a dát si panáka z radosti nad vydařeným projektem.

Velké poděkování: Pavel Krejčí - motor a elektro GURU, Adrian – bravurní lak designér, Karel – soustružník par excelance, Michal – dvorní fotograf a všem kteří nám pomohli a podporují nás v naší tvorbě!!!!

Fotogalerie Red & White

Originální stav Red & White

Fotogalerie přestavby Red & White